Hur du hittar rätt influencer för ditt företag

Hur du hittar rätt influencer för ditt företag

En influencer kan göra susen för ditt företag, och genom att samarbeta med en internetkändis vars följare befinner sig inom målgruppen som du vill marknadsföra till har du i princip fått jackpot. Via influencer marketing delar influencern ditt reklambudskap med en hel uppsjö av intresserade följare, och i många fall ser du därför bättre resultat än du hade fått med andra reklammetoder.

 

Influencer marketing är sannerligen framtidens marknadsföring, och vi kommer säkerligen att få syn på fler och fler företag som vänder sig till influencers för att göra reklam för deras produkter och tjänster. Var därför först ut och missa inte din chans!

 

Samarbeta med influencers via en influencerbyrå

 

Innan vi tar en närmare titt på hur influencer marketing fungerar ska vi först av allt gå in på var du kommer att kunna hitta en influencer att samarbeta med. Det bästa tillvägagångssättet är att få hjälp av en pålitlig och erfaren influencerbyrå som arbetar tillsammans med influencers från alla världens hörn. En sådan byrå kan garantera att du kommer i kontakt med en influencer så att ni kan starta upp ett projekt tillsammans, vilket i slutändan gör under för din marknadsföring.

 

Vill du ta tag i din influencer marknadsföring redan nu, vänd dig då till en proffsig influencerbyrå såsom AA Influence och kontakta dem här. Influencers som de jobbar med har allt från tiotusen prenumeranter till flera hundratusentals, så genom att samarbeta med någon av dessa influencers dröjer det inte länge förrän mer trafik kommer till din webbutik.

 

Hur hjälper influencers ditt företag?

 

Influencers hjälper ditt företag genom att se till så att fler blickar riktas mot dina produkter eller tjänster. I utbyte mot ersättning delar en influencer ditt företags reklambudskap med sina tusentals, hundratusentals eller till och med miljontals följare genom att ladda upp en video eller att lägga upp ett inlägg.

 

Detta kan vara mer gynnsamt för ditt företag än om du väljer att köpa ett reklaminslag på TV eller en annons på nätet då de flesta gärna undviker dessa genom att klicka bort annonsen eller att ta en paus från TV:en. Så blir det inte om följarnas favoritinfluencer är den som delar budskapet. De litar på att influencern enbart arbetar med företag som går att lita på, och om influencern som de ser upp till vittnar om att en produkt är värd att satsa på kommer även följarna att vilja testa på den!

Agnes